Alla inlägg under maj 2011

Av katarina ernstsson - 30 maj 2011 21:35

Har jag vart till med min häst idag gick över förväntan hon kom direkt när jag hämtade henne i hagen sen klev hon rakt på transporten det var ju skönt när jag var ensam sen när ville skulle åka hem så krångla hon lite men då var det en vänlig själ som hjälpte mej att lasta...sen åkte vi hem och tillbaka med transporten sen var vi till hedemora en sväng köpte en flughuva åt springen som hon får på sej i morgon sen hem och dammsög har en hund som hårar som bara faan...sen vart det soffan och som vanligt somna man där ett par timmar på eftermiddagen...

I morgon är det möte på Hampus skola med rektorn och hans lärare får vi se om han ska gå upp i tvåan eller gå om ettan....

Så jag ska snart leta upp sängen

Av katarina ernstsson - 30 maj 2011 06:59

Sovit skitdåligt inatt men snart dags att väcka Hampus sen åka och hämta transporten så iväg till vetrinären...Idag åker Springens kavaljer men hon har blivit rätt bra kompis med Linns hästar så det ska nog gå bra ändå...

Av katarina ernstsson - 29 maj 2011 20:35

när man är trött precis hela dagen det enda vettiga jag har gjort idag är att laga mat och vart till hästen fick på henne en grimma sen mitten av förra veckan har hon vart omöjlig att fånga men i dag lyckades jag.. så jag ber till gudarna att hon är lättfångad när vi ska till vetrinären i morgon nu ska jag fortsätta titta på tv...

Av katarina ernstsson - 27 maj 2011 16:02

får vi reda på vad det ä'r för fel på våran audi maken åkte till bilmetro med den där en mekaninker skulle kolla om han visste vad det var för fel sen kanske Rasmus kan fixa det åt oss vore ju bra....

I dag har jag inte gjort nå mkt alls...sov till halv åtta gick upp och skicka iväg hampus till skolan sen frukost och betala räåkningar sen gick jag och la mej och sov och sov till halv två så nu borde jag kunna vara vaken hela natten på jobbet:-)

Ska försöka dammsuga lite innan det är dags att äta och göra sej redo för att åka och lämna sonen hos sin pappa för att sedan åka mot jobbet...

Av katarina ernstsson - 26 maj 2011 11:52

Nu har jag gjort sockerbelastningen och barnmorskan har lyssnat på hjärtat och mätt magen och blodtryck och allt det såg fint ut men har lite järnbrist...

Kommit hem och ätit så nu ska jag åka ut och kolla till min häst på betet:-)

sen får vi se vad resten av dagen har att erbjuda...

Av katarina ernstsson - 25 maj 2011 22:01

ska jag göra i morgon blä och jag är redan hungrig och kommer inte få äta försen runt elva i morgon på fm...

Idag har jag vart till Ludvika och umgåtts med världens bästa Ida hur kul som helst:-)

Sen träffade Hampus och jag Farmor på stan jag skulle egentligen på vattengympa men den var inställd idag så det vart en vända på stan köpte nya skor på röda korset, en ny tröja på tims och fästinghalsband åt hunden 

Men nu ska jag krypa ner i sängen 

Av katarina ernstsson - 24 maj 2011 15:02

Har blivit lite dålig på att uppdatera...Nu går min häst på bete iallafall och snart åker hennes kompis tråkigt och på måndag ska hon få åka till vetrinären och bli vaccinerad och kollad i munnen...Idag har jag vart och fixat nya däck till passaten sen var jag ut och pussa och borsta lite på min häst...bara Hampus kommer från skolan så ska vi åka till nisstäkt för vetrinären kommer och vaccinerar bara en månad kvar till föl :-)

Och själv har jag 11 veckor kvar:-) Nu har iallafall bestämt hur länge jag ska jobba den 20maj har jag sökt havandeskapspenning från får se om jag får....

Nu har Hampus kommit så nu blir det mellis och åka..

Av katarina ernstsson - 19 maj 2011 20:05

idag var jag, Hampus och Lina och badade det var skönt simmade 250m hälften av det jag brukar men orkade inge mer...utvecklingssamtalet gick bra han går framåt hela tiden så kanske får han gå upp i tvåan iallafall dem skulle prata i hop sej på skolan med rektorn så skulle jag få besked sen...

I morgon blir det att åka och jobba dag sen lördag ska jag jobba natt får se hur länge jag orkar jobba men än så länge går det bra och när jag slutar kommer jag att sakna stället....

nu ska jag gå och göra lite matsäck ät min man som ska åka på maskinmässa i stockholm i morgon...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards