Alla inlägg under juli 2011

:-)

Av katarina ernstsson - 31 juli 2011 16:31

Har egentligen inte så mkt att skriva har vart hemma hela helgen har inte haft nån bil, maken har jobbat och Hampus har vart hos farmor. ganska skönt jag har haft förvärkar ska till barnmorskan i morgon får se vad hon säger förhoppningsvis är det på gång snart...nu är mekanikern ute och provåker bilen och när han har kommit tillbaka ska jag åka och handla....och åka och pussa på hästen.

Av katarina ernstsson - 29 juli 2011 17:04

Har vart så trött och har haft förverkar dem två senaste dagarna...I dag har vart en hemsk tråkig dag då maken jobbar och Hampus är hos farmor...

Har ju inte kunnat tagit mej nånstans några dagar denna vecka då Jesper har jobbat och Rasmus håller på och skruva våran Audi men han sa idag att nångång under helgen skulle det bli bil av den:-)

Av katarina ernstsson - 23 juli 2011 16:20

som har varit har vi haft Vendela hos oss två nätter i början av veckan...sen resten av veckan har min son bara uppfört sej illa...som att ha hällt färg på sin nya hjälm och cykeln som tur var var det vatten i färgen hade glömt rollern ute med vatten i när jag var klar med köket... så då fick han minnsan torka av cykeln själv hjälpte honom med hjälmen...sen har han tagit grejor utan att fråga om lov....så det var faktiskt ganska skönt när han åkte till sin pappa så jag får samla nya krafter...

I Torsdags var vi in på traktorparaden och i går var det crusing..och på dagen igår var vi på kupolen och köpte nya skor åt Hampus skulle köpa bara det hahah kom hem med lite kläder och en ny telefon oxå...

I dag har jag inte gjort så mkt var ut till stallet en sväng med lite grejor sen hem till Emelie en sväng och nu är jag hos mamma och pappa sen ska jag åka och hämta Jesper om ett tag...

Av katarina ernstsson - 19 juli 2011 21:48

på att vara gravid och ha ont i vänster höft varenda jävla kväll men det är bara tre och en halv vecka kvar till beräknat datum men jag hoppas den vill kika ut lite tidigare...

Kändes som ett riktigt gnällinlägg...

Men allt är klart här hemma för nedkomsten och det känns skönt:-)

Nu ska jag ta och gå och lägga mej med min älskade make som är hemma inatt men åker i morgon fm igen

Av katarina ernstsson - 17 juli 2011 20:29

och allt är klart nu skruvade i hop skötbordet och städade upp igår det enda som inte finns hemma är blöjor...men jag kommer nog få vänta nån vecka till innan den vill komma ut...

Har lånat ett extra barn Vendela är här och i går sov Hampus hos henne...i morgon ska vi ta oss en tripp upp till syrran trevligt :-)

nu ska jag se till att bädda åt Vendela och hoppas dem går och lägger sej utan en massa trams 

Av katarina ernstsson - 14 juli 2011 21:13

I tisdags var vi till furuvik trevligt ända tills det börja regna och åska...I går hjälpte jag Jespers mormor att köra hennes bil till Mats bilar i Falun där hon sålde bilen...så åkte Hampus hem till Jörgen han fyllde år och kom hem idag...sen efter det fick jag handla på ica maxi :-) kom hem vid sju tiden sen åt jag lite sen målade jag lite luckor och målade gånggärnen i köket så kom i säng rätt sent så tog sovmorgon till tio i morse..I dag har jag mest hållt på och lacka luckor och grejat några luckor som är klara sitter uppe nu...så var Lina hir en sväng:-)

sen åkte jag och mötte upp Hampus så var vi och handla lite frimärken då stenen ur min vigselring har ramlat ur skicka jag in den på reklamation...så var vi förbi travbanan där jag skulle kolla på en arbetskompis då hon red men hon var inte där så då åkte vi hem hade velat fortsatt med köket men det vill inte min kropp så jag får göra klart i morgon men nu är det bara att sätta upp alla luckor kvar:-) så nu ska jag lägga mej framför tvn en stund och vänta på att maken kommer hem ...

Av katarina ernstsson - 10 juli 2011 11:42

Tiden går bra fort bara fyra veckor kvar till beräknat datum..men det lär visa sej när den lilla tänker komma ut...

Har gjort framsteg med köket under helgen men mkt kvar än men blir klar nästa vecka :-) lackar några luckor innan det är dags att bege sej mor Falun och hämta hem sonen

På tisadag blir det furuvik ska bli trevlig att åka iväg ovh göra något...

Av katarina ernstsson - 8 juli 2011 19:40

var jag på idag med Angelica och Malin och barnen dock inte Hampus som var hos svärmor och lekte med Matilda...fyndade till både den lilla i magen och åt Hampus och en bh åt mej...sen hämtade vi Hampus så lämnade vi av honom direkt hos Jörgen som var i säterdalen...sen åkte jag hem och grundmålade lådorna så i morgon ska jag börja lacka lite luckor:-) bäst att passa på och göra det för jag blir väl ensam hemma hela helgen... maken kommer hem och sover inatt och drar i morgon på fm igen och blir borta tills på måndag...

Nu har jag nyss duschat så nu tänkte jag lägga mej framför tvn och inte göra ett dugg

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards