Alla inlägg under april 2011

Av katarina ernstsson - 26 april 2011 18:47

hade vi besök av syrran med familj och Angelica och barnen så åt vi lunch här sen gick vi ner i säterdalen och lekte tog en glass på vägen hem men inte den bästa vägen att gå med vagn tyvärr....Efter det var jag ut till stallet och longerade min dam hon var jätteduktig tog tom galoppfattning i båda varven och hon som inte ens har velat galoppera alls på lina förut så det var kul...

Nu blir det soffan och slötitta på lite tv tills det är dags att lägga sonen och ta kvällsprommen med hunden 

Av katarina ernstsson - 20 april 2011 19:12

Har inte vart så imonerad och på så bra humör dem senaste dagarna får skylla på hormoner och biljävlar min bil läcker vatten och dem hittar inte felet när jag skulle till verkstaden igår koka bilen innan jag ens hade kommit till solvarbo så det blev bogsering till verkstaden där rasmus och jesper slog sina kloka huvuden i hop och skulle felsöka gick ju sådär för dem hitta inte det egentliga felet så nu är jag likfan utan bil kan åak in till säter om jag fyller på vatten innan jag åker....så jävla kul.......men har iallafall lyckats vart ut och longerat hästen idag och igår fick hon nya skor...sen var jag på vattengympan sen till Hampus skola på öppethus sen hem och gjorde mat strips och kött riktigt gott med kött....snart ska Hampus sova och mannen åka och träna så ska jag gå ut en promenad med hunden 

MVC

Av katarina ernstsson - 18 april 2011 15:43

Var på MVC idag alla värden var bra och den lilles hjärta ticka på fint:-)

Sen har Jag och puff vart till Nisstäkt där vi körde Blomma gick faktiskt riktigt bra...vi ska köra igen på torsdag eller fredag...

Snart ska jag åka iväg till min häst...

Och i morgon ska min bil på verkstad då kanske man kan få reda på varför den läcker kylarvatten vore ju rätt bra är lite jobbigt att fylla på varannan dag...

Av katarina ernstsson - 17 april 2011 19:52

städat hela huset har jag gjort idag :-) sen har jag inte gjort så mkt mer vart till hästen en sväng...

Igår hade jag jobbat natten så då sov jag till två sen åkte jag och hämta mannen på jobbet så åkte vi till Gustafs och käka smörgåstårta då svärmor har fyllt 60år...och Jesper fyller idag..

Har en rätt fullbokad vecka framför mej

I morgon ska jag först till MVC sen till Nisstäkt och köra Blomma för första gången sen i höstas...

På tisdag ska min häst få nya skor och på ef ska bilen på verkstad så ska han kolla vart och varför den läcker kylarvatten..

Onsdag är det öppet hus på Hampus skola så hade jag velat gå på vattengympan men det går nog inte för öppet hus är ungefär samma tid....


Men nu ska jag gå och hänga en tvätt sen ta en promenad med hunden 

Av katarina ernstsson - 13 april 2011 19:42

I dag på fm vart det inte mkt gjort sov rätt länge sen städade jag upp liye här hemma sen åkte jag och hämta Hampus på skolan sen åkte vi ner på stan där vi köpte blommor åt svärmor som fyller 60år idag så mötte vi upp henne på stan så gick hon och Hampus på Annas och fikade och jag åkte på vattengympa för gravida det var riktigt skönt så träffade jag lite nytt folk alltid lika roligt och det var två som skullle ha s ungefär samtidigt som mej...

Efter det åkte vi ut till stallet där min häst lekte du kan inte ta mej leken och jag börjar verkligen tröttna på den leken men tydligen inte hon efter mkt om och men fick jag tag på henne så jag kunde borsta henne och smörja karleder...sen åkte vi hem och gjorde läxor och mat nu har Hampus gått och lagt sej och jag ska gå och diska lite kastruller...

Av katarina ernstsson - 10 april 2011 20:09

denna helg har det hänt både tråkiga och roliga saker...I går var det två år sen min vän Caroline gick bort från denna värld inte ens 25år fyllda så Jag, Puff och Hampus var till hennes grav och tände ljus igår sen var vi till Nisstäkt och tömkörde Blomma vilket gick skapligt sen hem och laga middag så skulle vi ha myskväll hela familjen men det sluta med att Hampus vägra äta och fick gå och lägga sej helt hysterisk...och jag och Älsklineg roade oss med att titta på film...

I morse när vi hade klivit upp fick vi ett telesamtal från svärmor där vi fick veta att Jespers morfar hade dött tråkigt men mest går tankarna till Jespers mormor som blev själv med hus och allt...

Jag har blivit jätteförkyld så jag ska ta en alvedon och gå och lägga mej 

hej svejs

Av katarina ernstsson - 8 april 2011 09:35

Jag ska vara ledig hela helgen och ha Hampus hemma hela helgen för första gången på två månader i morgon ska vi åka till Borlänge och sätta ljus på graven det är nämligen två år sen Carro dog i morgon :-(

Så ska vi åka ut till nisstäkt och köra lilla Blomma:-)

Sen blir det bara myskväll hemma.....

Just nu är jag barnvakt år Joline som ligger ute i vagnen och sover 

upt senare byebye

Av katarina ernstsson - 7 april 2011 22:21

I dag har jag tillbringat större delen av dagen hos Angelica vi var in och fikade på ny Annas cafe riktigt fint hade dem fått...sen när Hampus kom hem var vi till soptippen med massor av kartonger och annat skräp skulle egentligen slänga mer men det fick inte plats i bilen...på kvällen kom mamma hit och jag åkte på föräldramöte sen skrev vi in mamma i vemma så hon får börja dricka vemma juicen...har tittat på lyxfällan och duschat nu blir det sängen godnatt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards